Kvinde i træningstøj

Sådan vasker du dit træningstøj

Vi anbefaler, at du bruger et Sprotsprogram fordi det er tilpasset netop til træningstøj. Sørg for at vælge vaskepuver som er begregnet til at håndtere besværlige pletter og til at eliminere dårlig lugt.

  • Blå pletter
    1
    Fjern svedpletter

    T-shirts i bomuld absorberer meget fugt, så her er der brug for lidt mere omsorg og kærlighed. Vend den på vrangen, hæld flydende vaskepulver i armhulerne. Lad dem ligge i blød i ca. 30 minutter og vask bagefter på den højeste temperatur som vaskelappen angiver.

  • Valgte program
    2
    Sportsprogrammet

    Brug sportsprogrammet på både din vaskemaskine og på din tørretumbler*. Hvis du ikke har et sportsprogram på maskinen, kan du bruge et program til syntetisk stof. Sørg blot for at tøjet får en ekstra skylning, hvis de er meget beskidt. Desuden er det en god idé, att separere bomuld fra mere syntetisk stof når man tørrer, eftersom de absorberer fugt på forskellige måder.

    *Gælder bare nogle produkter

  • Gymnastikpose
    3
    Sådan holder du din sportstaske frisk

    Hold din sportstaske frisk mellem dine træninger. Hvis du lægger et par duftservietter til tørretumbleren i tasken, kommer den til at dufte godt og føles frisk. Lad aldrig dit træningstøj ligge i tasken, men tag det ud også selvom det først skal vaskes senere.

Vask og plej dit tøj

Vores UltraCare-system plejer dit træningstøj mens det vaskes. Til forskel fra andre maskiner som blander vaskepulver og skyllemiddel direkte i maskinen, så forblander vores eksklusive system dem inden, at vandet overhovedet kommer i kontakt med tøjet, for på den måde at gøre det blødere og give det en mere plejende vask.

Andre gode tips

  • Sådan skal du vaske dine jeans
    Mand i jeans
  • Behold dit tøjs waterproof-funktion
    Kvinde som jogger
  • Vaskemaskinen bliver som ny med hjælp af tre enkle trin

    Vaskemaskinen bliver som ny - med bare tre enkle trin

    Friske tekstiler og herlige farver - takket være din vaskemaskine. Lad den komme i form igen med tre enkle trin.