GSM modul 27/7 til varmepumpen mister forbindelsen og lyser rødt

Senest opdateret 30-11-2019 05:17

Problem

  • GSM modul 27/7 / kontrolboks til min varmepumpe mister forbindelsen og lyser rød

Gælder

  • Luft - luft varmepumpe

Løsning

  1. Reset kontrolboksen.
    Hvis du ønsker at slette samtlige indstillinger i din ControlBox24/7 kan det gøres enkelt ved, at gendanne fabriksindstillingerne. For at udføre dette, følg trinnene herunder..
    Gendannelse af fabriksindstillinger:
    - Frakobl den eksterne strømforsyning og sluk batteriafbryderen under SIM-kortlåget.
    - Hold begge knapperne nede på enhedens højre side (knapperne, GSM Test & IR Test) samtidigt med, at den eksterne strømforsyning tilsluttes.
    - Når samtlige indikatorer på enhedens forside blinker hurtigt, slipper du knapperne på siden.
    - Din ControlBox24/7 er nu gendannet til fabriksindstillingerne.

  2. Kontroller dit netværk.
    Vi er blevet opmærksomme på at f.eks. Telenor og Telia er ved at sammenlægge deres to sendenetværk til et og, at der derfor kan forekomme afbrydelser som kan være årsagen til at controlboxen mister GSM signalet og derfor begynder at lyse rødt, for GSM fejl.
    Derfor anbefaler at du (evt. midlertidigt) skifter abonnement, til et af de selskaber som bruger TDC’s netværk
    Dette er for at udelukke at fejlen skyldes omstændigheder, som Electrolux ikke har indflydelse på.

  3. Tjek evt. om der ved en fejl er kommet en SMS ind som 24/7 boxen ikke kan genkende og derfor lyser rødt.
    Dette kan gøres ved at flytte SIM kortet til en mobil telefon og vente nogle minutter og tjekke i SMS beskeder. Slet den eller de beskeder som måtte komme ind og flyt derefter SIM kortet tilbage i 24/7 boxen igen.

  4. Kontakt kundeservice
    Hvis ovennævnte forslag ikke løste problemet, anbefaler vi at, du kontakter kundeservice.
    Slet den, og enhed er klar til brug igen.

Tip

Se det store udvalg af originalt tilbehør, reservedele samt rengørings- og plejeprodukter der overholder vores høje kvalitetsstandard og til den rigtige pris i webbutikken her
Bemærk: Afhængigt af problemet kan et servicebesøg, selv under reklamationsperioden, være mod betaling. Reparation på reklamationsret forudsætter at, produktet er korrekt installeret, vedligeholdt, brugt i overensstemmelse med brugsanvisningen og at, udefrakommende hændelser - f.eks.lynnedslag, skadedyr osv. -ikke er årsag til fejl på produktet. Book et besøg af en servicetekniker online her

 

 

Var denne artikel til hjælp?

Bestil en servicetekniker
Bestil en servicetekniker

Har du brug for hjælp med dit produkt? Så kan du booke en servicetekniker som er ekspert i netop dit Electrolux-produkt og få en professionel og effektiv reparation. Følg linket nedenfor for at registrere og booke dit produkt.

Tilbehør og reservedele
Tilbehør og reservedele

Find originale reservedele til dine Electrolux-produkter i vores webshop og få dem leveret til døren.