Hvad gør jeg, hvis jeg opdager, at produktet er leveret beskadiget?

Senest opdateret 14-01-2021 13:07

Problem

Hvad gør jeg, hvis jeg opdager, at produktet er leveret beskadiget?

Skadet under transport

Transportskade

Skadet ved modtagelse

Gælder

www.electrolux.dk & www.aeg.dk 

Løsning

Ved modtagelsen af leveringen bør Kunden inspicere varerne omhyggeligt for at bekræfte, hvorvidt kvaliteten og kvantiteten svarer til det kontraktmæssigt aftalte samt tilføje bemærkninger på fragtbrevet, hvis der er nogen mistanke om skader. I tilfælde af en transportskade skal emballagen på det skadede Produkt gemmes, da den udpegede leveringsudbyder måske ønsker muligheden for at undersøge den med henblik på at forbedre fremtidig transportservices. En transportskade bør rapporteres til Electrolux’ Kundeservice inden for rimelig tid og så vidt muligt med vedhæftede billeder af skaden og emballagen.

Hvis Kunden er en erhvervskunde, vil en rapportering om transportskade inden for 7 dage efter, at det bestilte Produkt blev leveret, blive betragtet som værende rapporteret inden for rimelig tid. 

Læse med om i nedenstående salg- og leveringsbetingelser i punkt 11.1:

Electrolux:

https://www.electrolux.dk/overlays/shop-terms-and-conditions/

AEG:

https://www.aeg.dk/overlays/shop-terms-and-conditions/